Servicii de copywriting

Discursul creativ în literatura de publicitate

Câteva minute de lectură cu +valoare despre teorie și bune practici de lucru aplicate în copywriting, content writing și strategie de comunicare.

Cuvinte cu valoare în aur

Literatura de publicitate este excepțional de profitabilă.

În economia textului de publicitate, cuvintele bine alese conferă valoare adevărului comercial. Gândirea de publicitate pune preț în mod special pe concept creativ și mecanică de marketing, studii de piață și logică comercială, însă cuvintele se scriu de la sine când comunică un adevăr.
Consider cuvintele un lux pe care orice business și-l poate permite, dar care nu trebuie subestimat. Valoarea adevărului comercial este mai mare decât prețul de vânzare al produselor sau serviciilor unui brand, astfel comunicarea creativă și strategică devine profitabilă.

Ca potențial client, de fapt tu câștigi dacă citești acest text.

Brief proiect

Un scurt chestionar

Întrebările ne ajută să ne cunoaștem profesional, sunt primul pas înainte să lucrăm împreună, poate cel mai important. Completarea cu răspunsuri a unui brief simplu de creație mă ajută să îmi ancorez gândirea în universul de brand și în domeniul de activitate al afacerii tale.

Este ca și cum s-ar conecta Neo la Matrix, dar mai puțin dureros.

PS: Dacă dai click pe butonul de Brief, se va deschide un Tab suplimentar. Revino la completarea brief-ului după ce citești tot textul, te va ajuta în răspunsuri.

Cercetare și documentare

Întrebăm întrebările să aflăm adevăruri comerciale

Înainte de a dezvolta o strategie de comunicare, învăț domeniul de activitate al clientului. Trebuie să înțeleg cum funcționează brand-ul, compania, organizația, modelul și strategia de business, produsele și serviciile, să studiez competiția și dinamica pieței.
Pentru a înțelege cererea și oferta, îmi dedic atenția către publicul cumpărător, caut să înțeleg oamenii și limbajul lor, comunitățile sociale, nevoile, dorințele, artefactele și simbolurile acestora, puterea de cumpărare, stilul de viață și cultura socială.
Literatura de publicitate este sinteza unui studiu sociologic, antropologic, semiotic și de marketing, pentru a comunica simple adevăruri comerciale care câștigă atenția și fidelitatea publicului în contexte multimedia.

Dacă ai răspunsuri pentru întrebări, click pe imagine, te rog.

Voința de valoare în literatura de publicitate

Valorile sunt principii care ghidează acțiuni, atitudini, comportamente

Literatura de publicitate deschide un spectru de semnificații semantice în contextul unor valori etice universale și particulare, astfel oferta comercială devine reflecția acestor valori transpusă în rațiune economică.
Structurat în elemente de retorică, mesajul din discursul de publicitate este un raționament de metodă de marketing livrat cu artificiul de stil narativ al identității semantice de brand, creativitate textuală.
Un discurs de vânzări are valoarea ideilor pe care le transmite.
Misiunea discursului este de a captiva, fascina, motiva, inspira, convinge, împlini și satisface rațional, emoțional și estetic pentru a conduce publicul către o acțiune instantă sau ulterioară, care să asigure gratificare deplină.
Narațiunea de brand are personalitate (identitate vizuală și semantică), prezență scenică (context) și comunică în numele unui autor individual sau colectiv pentru public individual sau colectiv.

Raportul de preț între produs și valoarea dobândită trebuie să fie mereu în favoarea cumpărătorului.

Voința de acțiune în literatura de publicitate

Arta de a scrie mesaje creative care conduc către acțiuni comerciale. Preferabil.

Valoarea unei oferte comerciale este exprimată în semantică funcțională, prin intermediul cuvintelor și simbolurilor cu semnificație directă care surprind atenția, mențin plăcerea lecturii și facilitează cu argumente și instrucțiuni o acțiune de schimb financiar între clienți și produse sau servicii.
Semantica funcțională asigură componenta pragmatică, acțională, a limbajului de publicitate în raport cu cititorul pentru a solicita o acțiune de mai multe tipuri, în funcție de obiectivele de marketing și comunicare: acțiune de cumpărare, abonare, accesare, download, participare, implicare, interacțiune cu variate funcționalități.
Teritoriul semantic al comunicării de brand trebuie dezvoltat în cuprinderea unor rețele generative de semnificație, acțiune și prezență de brand în spațiul media, atât online – motoare de căutare & social media, cât și în comunicarea de publicitate tradițională.

Suntem pe ceas.

Literatura de publicitate este relevantă la secundă.

Schimbul financiar între convingere și decizie, impuls și acțiune, bunuri și bani se negociază în timpul evenimentului de comunicare. Avem tot timpul din lume să nu plictisim, dar nu ne permitem să pierdem atenția publicului.

Festina Lente

Avem tot timpul din lume

Dacă nu ai timp să citești tot textul, grăbește-te încet.

Ceasul Festina Lente ține ora exactă să te poți bucura de timp suplimentar.

Design marca Toate Bune™, ceasul este un accesoriu elementar pentru răbdare în lucru, răbdare în viață și spirit de acțiune la momentul oportun.
Poți cumpăra ceasul sau îl poți primi cadou dacă lucrăm împreună.

150 Lei

Comandă acum
Festina Lente înseamnă “Grăbește-te încet” în limba latină.
Ceasul este disponibil prin comandă și poate fi livrat în 10 zile.
Conceptul ceasului este de a te ajuta să uiți de timp și să îți amintești de ceas.
Ceasul poate fi citit intuitiv, oferă un mecanism mnemonic format din litere.

Evenimentul de comunicare

Literatura de publicitate este comunicare tranzacțională între preț, semnificație și valoare

Spațiul media este scena unui eveniment de comunicare. Evenimentul propune un schimb de semnificație culturală și economică între ofertă și cerere, dorințe și necesități, producător și client, text și cititor. În cadrul evenimentului de comunicare se negociază o alegere de cumpărare prin raport semantic.
Sunt identificate avantaje și dezavantaje, sunt calculate rațiuni economice, se pun în balanță criterii obiective și subiective, se iau decizii de cumpărare. “Oare îmi permit această alegere, oare alegerea este în armonie cu stilul meu de viață?”. Alegeri peste alegeri, trebuie să ne gândim la toate, dar să nu pierdem atenția asupra obiectivului principal:

Textul de publicitate trebuie să vândă.

Voința de atenție și intenție

Citește cu atenție și acționează acum.

Obiectivele textului sunt să atragă atenția, să informeze asupra valorii adevărului comercial și să ofere un mesaj intențional din partea autorului, propunerea comercială.
Literatura de publicitate conferă semnificație existențială afirmațiilor comerciale în contextul auto-realizării de sine și al valorilor umane universale. Oamenii caută însemnătate în viață, este o expresie a voinței și acțiunilor de viață, o expresie a personalității.
Dintr-o anumită perspectivă, unii pot considera sofistic discursul de publicitate, construit cu argumente plauzibile superficial care să influențeze oamenii să cumpere lucruri de care nu au nevoie cu bani împrumutați, însă este posibil să aibă dreptate.

 

Textul de publicitate convinge un cititor să cumpere.

Cele mai bune povești de publicitate sunt adevărate

Citești această poveste din proprie inițiativă, sau poate că este mâna destinului.

O poveste inteligentă este un mediu semantic fertil care simplifică procese tranzacționale complexe. Povestea de publicitate legitimează o relație comercială bazată pe valori comune, încredere, respect și asumarea unei alegeri de lifestyle.
Povestea corelează idei și concepte, personaje și evenimente, antreprize și clienți, produse și consumatori, servicii și persoane, arte și public, parteneri de afaceri, oameni și oameni. Este cât se poate de reală, oricât de ieșită din comun ar fi.
Scriu literatură de publicitate pentru clienți vânzători, dar în mod special, scriu pentru clienții clienților mei, cumpărătorii. Sunt un client la rândul meu pentru produse și servicii, iar argumentul suprem pentru mine este să primesc respect din partea brand-urilor pe care le cumpăr.

Sunt un client impresionat de mesajul, povestea, filosofia unui brand și citesc fiecare cuvânt, calculez oferta din toate unghiurile să mă asigur că merită toți banii. Prețul produsului sau serviciului este secundar, un număr complementar.

Dacă interesul de cumpărare este autentic, iar alegerea este bună, îmi voi permite cu siguranță.

Voința de fair-play între cerere și ofertă

Adevărul comercial este echilibru între promisiuni, așteptări și realitate.

În copywriting, cuvintele sunt gratuite, ideile costă. Un cititor de publicitate nu cumpără cuvinte, cumpără produse sau servicii, iar în mod special, semnificația acestora. Un cititor cumpără idei, argumente, rațiuni intrinseci, valori etice. Acestea trebuie să fie echivalente cu produsele sau serviciile pe care le reprezintă.
Filosofia, misiunea, viziunea, valorile de brand sunt adevăruri comerciale fundamentale care pun în mișcare inteligența creativă pentru a crea subiecte, acțiuni de brand și evenimente de comunicare mass-media relevante pentru public, echitabile în materie de beneficii reciproce.
Povestea de publicitate reflectă valoarea produsului, povestea justifică marja de profit a producătorului, costurile de producție, distribuție, taxe, impozite, sănătate și toate cele bune.

Literatura de publicitate este genul de magie al cărei truc îl cunoști deja, dar te va convinge să crezi din nou în magia cuvintelor.

Pauză de publicitate

O asemenea lectură lungă merită o bere rece.

Scrie-mi gândurile tale despre noi oportunități profitabile de publicitate. Sunt foarte interesat de tehnici, metode, strategii, trucuri de creative writing. Mă poți invita la o bere Guinness să discutăm un proiect de creație, sunt disponibil cu sfaturi și servicii de copywriting.

Cine știe ce idei ne mai vin?

Apropo…

Am vești bune pentru tine. 

Trimit scrisori de interes particular în fiecare miercuri.