Am să încep eu primul. Poate ne mai vin idei pe parcurs.

Îți voi spune ce mă doare pe mine:

Una dintre marile mele dureri de management în materie de antreprenoriat provine din capacitatea redusă de a face investiții financiare în promovare pentru propriul brand, Toate Bune SRL, Birou de publicitate și conexe. Am tot felul de idei, unele mai ieftine ca producție, altele mai scumpe, în funcție de obiective. Le pot produce treptat, însă momentan investițiile financiare în brand-ul propriu sunt pe ultimul loc.

De ce mă doare acest lucru?

Pentru că administrez o firmă care vinde servicii de comunicare, imagine de brand, idei de publicitate și promovare, iar prezența de comunicare a brand-ului meu are o influență redusă în teritoriul media, iar astfel nu poate câștiga (din propriul exemplu de publicitate) încrederea clienților pentru serviciile oferite. Și nici clienți noi pentru care să lucrez proiecte fără intermediere financiară din partea agențiilor de publicitate.

De ce mă doare acest lucru?

Pentru că dacă nu investesc în comunicare, imagine sau promovare, nu pot ajunge la clienții (sau brand-urile) cu care îmi doresc să lucrez, acei clienți particulari foarte potriviți pentru setul meu de aptitudini, ingeniozitatea și talentul de publicitate. Sunt pasionat de clienții mei actuali, relațiile funcționează, proiectele sunt produse, ne înțelegem bine, avem rezultate. Unii dintre clienții mei plătesc un extra de comision pentru a lucra cu mine, dar acest extra nu intră în buzunarul meu și este mult mai mare pentru clienți decât prețul meu standard.

De ce mă doare acest lucru?

Sunt copywriter și creative director, am lucrat dintotdeauna din spatele baricadelor ca scriitor de literatură sau comunicare de publicitate pentru o suită (și colorată) de brand-uri mici, medii și mari din zeci de domenii de activitate pentru piețe de limba română sau engleză. Mai presus de a fi copywriter, sunt un om de vânzări, iar secretul marilor jucători de copywriting este arta de a face vânzări, arta de a câștiga cumpărători, de a conecta noi relații prin comunicare.

Majoritatea clienților pentru care lucrez vin din recomandări de la alți clienți, din om în om, ori din partea agențiilor sau agenților de publicitate. Îmi doresc să le mulțumesc pentru încredere pe această cale. Obțin proiecte din cadrul social creat în timp, din propria rețea profesională, astfel lucrez din ceea ce primesc din exterior, iar eu joc în culise ca un veritabil liber profesionist.

De ce mă doare acest lucru?

Jocul din culise este defensiv, însă mie-mi place ideea unui joc mai ofensiv, de consolidare treptată și avans incremental, de ofertare și contractare directă pentru clienții pe care îi doresc. Am construit o mini-platformă de comunicare, îmi trebuie un joc mai bun de vânzări. Nu-mi trebuie publicitate în mod special, sunt onorat pentru capitalul relațional, însă nu simt că am o voce personală încă, vocea numelui propriu, vocea mea de brand, vocea de atelier Toate Bune, vocea cu valoare adăugată a companiei de publicitate și conexe Toate Bune SRL, vocea autorului Andrei Nicolescu?

Am vândut produse și servicii pentru zeci de brand-uri pentru care am scris publicitate. Eu de ce nu comunic pentru mine însumi? De ce nu mă promovez? De ce nu îmi cresc propriul brand? Este o întrebare de milioane.

De ce mă doare acest lucru?

Este neprofitabil.

Ce trebuie să fac pentru a soluționa problema comunicării?

În exercițiul specializării în copywriting și strategie de publicitate, am pornit de la o valoare simplă și umană, a scrie și gândi publicitate pentru fi de ajutor comercial pentru clienți și clienții clienților mei. Ofer valoare, primesc valoare. Dacă nu am capital financiar, descopăr totuși că am capital de timp să investesc în creația de publicitate personală, în tandem cu creația de publicitate pentru clienți. În timp ce toți majoritatea clienților mei se grăbesc, eu nu mă grăbesc niciunde. Festina Lente.

În timp ce timpul trece, eu pot lucra din culise pentru marele spectacol.

Sunt 3 strategii care funcționează de minune pentru problema mea de comunicare:

  1. Pot investi timp să pregătesc o strategie de comunicare;
  2. Pot investi timp în calitatea comunicării, apoi comunic gradual;
  3. Pot investi bani să se rezolve Toate Bune ca prin minune.

Ce pot să sper că se va întâmpla?

  • Primesc un e-mail sau un telefon din partea unui potențial client interesat să lucrăm împreună;
  • Clientul are un super proiect cu multiple implicații profitabile reciproce;
  • Este dragoste la prima vedere la nivel profesional, iar succesul este incomensurabil.

Ce se întâmplă dacă nu se întâmplă ce mi-am propus?

  • Nu-mi scrie niciun nou client, nici eu nici clientul nu câștigăm;
  • Mai putem aștepta un timp să vedem ce se întâmplă;
  • Încercăm un alt plan de lucru ceva mai bine gândit.

Care este oportunitatea de la mijloc?

În comunicarea publică, este important să joci piața în ritmul tău. Din orice punct de vedere. Poți juca piața de comunicare fără un scenariu prestabilit, dar riști să te accidentezi la un moment dat (ori să ai super mult succes), sau poți juca piața după o strategie de comunicare și mass-media gândită să pună în mișcare inteligența sau pasiunea oamenilor pentru a cumpăra produsele sau serviciile tale. Teoretic vorbind, cel puțin una dintre abordări va produce rezultate impresionante în flexiunea de vânzări.

Sunt 3 strategii care funcționează de minune pentru majoritatea problemelor:

  1. Poți investi timp;
  2. Poți investi calitate;
  3. Poți investi bani.

Întrebarea de milioane ar fi:

Care este cea mai mare dificultate pentru afacerea ta?

Ai curaj să recunoști?


Scrie-mi aici sau pe Facebook în comentariu una dintre dificultățile pe care le întâmpini, sigur te pot ajuta cu o idee.

Andrei Nico

Author Andrei Nico

More posts by Andrei Nico

Leave a Reply

Toate Bune SRL → Birou de publicitate și conexe → Literalmente Toate Bune și frumoase → Decent lucru → Diligentă misiune.